#38 Konkurrencen i Danmark, hvordan har den det?

Billede af Christian Schultz

Danske virksomheder har ifølge det Det Økonomiske Råd fået mere markedsmagt de seneste årtier. Manglende konkurrence i servicesektoren gives også en del af skylden for den svage produktivitetsudvikling (kilde). Er der ordnet set et problem med konkurrence i Danmark? Det spørgsmål stiller vi til Christian Schultz, professor på Økonomisk Institut og formand for Konkurrencerådet. Og videre: Hvordan kan konkurrencen styrkes gennem fx konkurrencelovgivningen? Og hvad laver konkurrencerådet i det hele taget?

Der vil selvfølgelig være te, kaffe og kage! Arrangementet er gratis og for alle der har lyst til at blive klogere på konkurrencen i Danmark

Hvert semester afholder Økonomisk Institut en række åbne og uformelle arrangementer. Vi kalder dem Økonomisk Eksploratorium. Med arrangementerne åbner vi dørene ind til forskningsmiljøet og viser, hvordan økonomi bliver brugt i virkeligheden.

Økonomisk Eksploratorium er for studerende og alle andre med interesse for økonomi, som gerne vil møde forskerne uden for forelæsningslokalerne. Derfor prøver vi at tale et sprog, som alle kan forstå.

Det er gratis at deltage, og du behøver ikke at tilmelde dig.