Hvad koster ti minutter i trafikken?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Standard

Hvad koster ti minutter i trafikken? / Fosgerau, Mogens.

Transporthorisonter. 2013.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Harvard

Fosgerau, M 2013, Hvad koster ti minutter i trafikken? i Transporthorisonter.

APA

Fosgerau, M. (2013). Hvad koster ti minutter i trafikken? I Transporthorisonter

Vancouver

Fosgerau M. Hvad koster ti minutter i trafikken? I Transporthorisonter. 2013

Author

Fosgerau, Mogens. / Hvad koster ti minutter i trafikken?. Transporthorisonter. 2013.

Bibtex

@inbook{44ab24d8eef34d7f9d37aa38cb87c070,
title = "Hvad koster ti minutter i trafikken?",
abstract = "Selv om hensyn til milj{\o} og sikkerhed ogs{\aa} indg{\aa}r i beslutninger om nye investeringer i infrastruktur, er det ofte tiden, der er den v{\ae}sentligste faktor. Tid er nemlig penge v{\ae}rd. Viljen til at betale for tid kan oms{\ae}ttes til en pris og en {\o}konomisk v{\ae}rdi – ogs{\aa} selv om tid ikke kan k{\o}bes i en forretning. Beslutningerne om, hvor en ny motorvej skal anl{\ae}gges, eller hvordan man begr{\ae}nser tr{\ae}ngslen i myldretiden, kan {\o}konomisk set koges ned til sp{\o}rgsm{\aa}let om, hvad tid er v{\ae}rd i penge. Dette kapitel handler om, hvordan man m{\aa}ler v{\ae}rdien af tid i trafikken, og hvordan man analyserer tr{\ae}ngslens anatomi for at finde de bedste trafik-reguleringsl{\o}sninger.",
author = "Mogens Fosgerau",
year = "2013",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7327-249-7",
booktitle = "Transporthorisonter",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Hvad koster ti minutter i trafikken?

AU - Fosgerau, Mogens

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Selv om hensyn til miljø og sikkerhed også indgår i beslutninger om nye investeringer i infrastruktur, er det ofte tiden, der er den væsentligste faktor. Tid er nemlig penge værd. Viljen til at betale for tid kan omsættes til en pris og en økonomisk værdi – også selv om tid ikke kan købes i en forretning. Beslutningerne om, hvor en ny motorvej skal anlægges, eller hvordan man begrænser trængslen i myldretiden, kan økonomisk set koges ned til spørgsmålet om, hvad tid er værd i penge. Dette kapitel handler om, hvordan man måler værdien af tid i trafikken, og hvordan man analyserer trængslens anatomi for at finde de bedste trafik-reguleringsløsninger.

AB - Selv om hensyn til miljø og sikkerhed også indgår i beslutninger om nye investeringer i infrastruktur, er det ofte tiden, der er den væsentligste faktor. Tid er nemlig penge værd. Viljen til at betale for tid kan omsættes til en pris og en økonomisk værdi – også selv om tid ikke kan købes i en forretning. Beslutningerne om, hvor en ny motorvej skal anlægges, eller hvordan man begrænser trængslen i myldretiden, kan økonomisk set koges ned til spørgsmålet om, hvad tid er værd i penge. Dette kapitel handler om, hvordan man måler værdien af tid i trafikken, og hvordan man analyserer trængslens anatomi for at finde de bedste trafik-reguleringsløsninger.

UR - http://orbit.dtu.dk/en/publications/hvad-koster-ti-minutter-i-trafikken(e1c6302c-308f-48b4-a6da-4e240d7c5082).html

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7327-249-7

BT - Transporthorisonter

ER -

ID: 274019339