29. september 2008

Forskningssamarbejde med Institute of Policy and Strategy for Agricultural and Rural Development (IPSARD), Vietnam

Der er indgået en ny aftale (med finansiering fra den danske ambassade in Vietnam) på i alt godt 2 millioner kroner om, at Økonomisk Instituts gruppe for udviklingsøkonomi (DERG) i de kommende tre år (2008-2010) skal samarbejde med forskningsenheden i Institute of Policy and Strategy for Agricultural and Rural Development (IPSARD), Ministry of Agriculture and Rural Development (MARD) i Vietnam. I projekt perioden skal der gennemføres og analyseres to husholdningsundersøgelser i 12 provinser i Vietnam. Desuden skal der udarbejdes en serie mikroøkonomiske analyser af husholdningers adfærd. Det samlede projekt, inklusive støtte til de vietnamesiske institutioner, er på 4 millioner kroner. Som en del af dette projekt har Økonomisk Institut udsendt Simon McCoy til Vietnam.