10. december 2013

Fem studerende fra Økonomisk Institut vinder den regionale del af CFA Research

Fem studerende fra Økonomisk Institut på Københavns Universitet skal til Milano for at konkurrere i den prestigefyldte CFA Institute Research Challenge. Det blev afgjort, da CFA Society Denmark og Den Danske Finansanalytikerforening i denne uge afholdt den danske del af konkurrencen, hvor hold fra universiteter og business schools over hele verden konkurrerer om at skrive, præsentere og forsvare en aktieanalyse over for en dommerkomité af professionelle aktieanalytikere. Denne årlige konkurrence har deltagelse af mere end 2.500 studerende fra over 500 højere læreanstalter fra hele verden.

CFA Institute er mest kendt for den højt estimerede og krævende uddannelse som Chartered Financial Analyst, CFA®, der anses for en global ”gold standard” for uddannelse af investment professionals. Med omkring 115.000 charterholders og 140 lokale societies spredt over hele verden er CFA Institute den toneangivende, globale organisation for investment professionals. Danmark tæller omkring 225 charterholders.

På billedet ses de glade prismodtagere: Almedin Cesko, Nikolai Høgskilde, Nicolai Elstrøm, Andreas Thomsen og Elvir Zulic