22. marts 2022

Anton Frandsen modtager stipendium på 200.000kr

PRIS

Hvert år modtager en polit-studerende 'Mikael Kristiansen Prisen' og får med den adgang til at læse et år ved et universitet i Storbritannien. I år er den lykkelige legatmodtager Anton Frandsen, der netop har taget hul på kandidaten af økonomistudiet, og som nu er et stipendie på 200.000 kroner rigere.

PrisoverrækkelsePå billedet ses fra venstre Anton Frandsen, professor emeritus Niels Thygesen og Peer B Petersen, der begge er medlemmer af   bestyrelsen for Anne-Marie og Erling Kristiansens fond.
Ved anledningen modtog også Jesper Segelcke Thomsen fra
Udenrigsministeriet et legt til en rejse, og fra ministeriet
deltog også Michael Engvold.

Anton har allerede taget hul på sit stipendium. Det er masterprogrammet ved London School of Economics, der har glæden af at have Anton med på deres hold. Professor Emeritus Niels Thygesen siger om Anton

Anton er optaget på London School of Economics på den meget eftertragtede et-årige M.Sc. (Economics and Finance) i 2021-22. Det er samtidig første år i hans kandidatuddannelse her. Selv om det faglige niveau fra tidligere år har været højt, er Anders’s faglige baggrund eksceptionelt stærk, illustreret af et gennemsnit på bacheloruddannelsen på 11,5 - samtidig med at han underviste på CBS, var forskningsassistent på Kraka - med bidrag til tre rapporter - samt Intern i Capital Four."

Lektor Michael Bergman har skrevet indstillingen af Anton. Og her lægger Michael også vægt på Antons uovertrufne indsats og evner.

Anton Brandt Frandsen started his MSc program this semester at the Department of economics. At the same time, he started a one-year MSc in finance and economics at the London School of Economics. He will transfer his credits from LSE to our program.

His average grade at the BA level puts him among the top 1% of students enrolled at that level.

Without doubt, Anton is a top candidate.”

Mikael Kristiansen, der lægger navn til prisen, ville være fyldt 75 år på datoen for uddelingen i år. Han omkom ved en ulykke omkring tidspunktet for hans afsluttende eksamen som polit i 1973. Hans forældre, Erling og Annemarie K., indstiftede året efter en årlig pris for en økonomistuderende ved KU til studier i UK, hvor Erling Kristiansen var Danmarks ambassadør 1964-77. Som følge af de stigende omkostninger ved studier i UK, udgjorde årets pris kr. 200.000.

Hold øje med næste opslag i september.