7. november 2008

Studerende fra Økonomistudiet vinder for 3. gang Sparinvests priskonkurrence

Investeringsforeningen Sparinvest har afholdt  sin 3. priskonkurrence om kapitalforvaltning. Man arrangerede første gang en sådan konkurrence i 2006, gentog den i 2007, og den 4. november offentliggjorde man resultatet af konkurrencen i 2008. Ligesom ved de to første lejligheder var der polit'er på 1. pladsen.

Første år vandt cand. polit Martin Dalskov Linderstrøm førsteprisen, andet år løb cand. polit’erne Jacob Haack Monberg og Jacob Lundbeck Serup med førstepræmien, og i år er vinderne cand. polit’erne Laust Johan Johnsen og Nicolai Troels Møllgaard Lassesen , der havde skrevet "Models of Credit Derivatives" begge under vejledning af Martin Dalskov Linderstrøm.  Andenpladsen gik til Morten Agdrup fra Århus Universitet, mens tredjepræmien tilfaldt Daniel Stefanac og Rasmus Møller Schophuss fra Copenhagen Business School.

Økonomisk Institut ønsker alle fem nybagte kandidater og Martin Dalskov Linderstrøm rigtig hjertelig tillykke. Vi takker samtidig Sparinvest for at de i en vanskelig tid fastholder dette initiativ, der betyder meget for alle finansieringsinteresserede studerende.
Læs pressemeddelelse.