2. juni 2014

Uddeling af stipendier på Økonomisk Institut

Ved en højtidelighed på Økonomisk Institut den 28. maj 2014 uddeltes Flemming og Judy Heilmann-stipendiet til Cornell University, to stipendier fra Økonomisk Instituts Rejsefond og et stipendium fra Henriques og Cordt Traps Fond.

Heidi Østergaard modtog som den første studerende i nyere tid et rejsestipendium fra Henriques og Cordt Traps Fond. Midlerne (Kr. 25.000) er allerede ved at blive brugt på et studieophold ved University of California i foråret. Undervisninger på UC er ikke slut, hvorfor Heidi ikke kunne deltage ved overrækkelsen af stipendiet. Frederik Plum Hauschultz modtog stipendiet for kandidatstuderende på kr. 75.000 fra Økonomisk Instituts Rejsefond. Den studerende skal på et etårigt studieophold ved New York University. Dette universitet optager kun meget få udvekslingsstuderende, men Frederik har fået en plads, som skal bruges på kurser inden for økonometri og finance.

Svend Greniman Andersen modtog stipendiet for PhD-studerende på kr. 100.00 fra Økonomisk Instituts Rejsefond. Midlerne er allerede brugt, idet Svend fra efteråret 13 til foråret 14 har arbejdet med international handel og globalisering på Purdue University.

Endelig modtog Simon Nielsen Flemming og Judy Heilmann stipendiet på $20.000 til Cornell University. I studieåret 2014 – 15 er Simon som den 18. modtager af dette stipendium optaget på Cornell, hvor han især tager kurser inden for finance, finansielle institutioner og internationale institutioner.

fællesbilledet ses Frederik Plum Hauschultz, Simon Nielsen og Svend Greniman Andersen.