26 May 2016

"Scaling-up Research and Capacity Building for Improved Development Policy in Mozambique"

Der er indgået aftale mellem udviklingsøkonomigruppen (DERG) ved Økonomisk Institut og Ministry of Economics and Finance i Mozambique om et samarbejde de kommende fire år. Det har som overordnet formål at udarbejde en omfattende serie forskningsstudier omkring centrale problemstillinger i den økonomiske udviklingsprocess i Mozambique.

Aftalen har desuden som formål at styrke den analystiske kapacitet blandt mozambikanske forskere på tværs af en række institutioner, herunder især University Eduardo Mondlane. DERG/ØI’s budget andel er på 8.9 mio kr. Projektet støttes af Danida, Finland, Norge og Svejts med en samlet ramme på 10.4 mio dollar.