26. november 2010

Translokation november 2010

Torsdag  den 25. november afholdtes efterårets translokation på Økonomisk Institut. Vi fejrede alle, der havde afsluttet uddannelsen siden maj 2010. Arrangementet, der var det hidtil største, bød på gæste tale af cand. polit Ebbe Groes, Phd der reflekterede over det at gå fra økonomiuddannelsen på Københavns Universitet til et liv som ”risk-taking” international erhvervsmand – ”det vigtigste man kan lære er at have styr på sine beslutninger!”. Herefter talte studieleder Peter Erling Nielsen om ideen om at begrænse nyuddannedes muligheder for at søge job i udlandet – ”dårligt for den enkelte og dårligt for dansk erhvervsliv”. Endelig uddeltes diplomer til de ny cand. polit’er, hvorefter Økonomisk Institut var vært for en reception.