16. juni 2010

Prisuddeling: Bedste Bachelor 2010

A.T. Kearney er et globalt konsulenthus, der hjælper ledende virksomheder med at opnå håndgribelige resultater gennem en kombination af strategisk indblik og en arbejdsstil, der er baseret på tæt samarbejde. A.T. Kearney lægger vægt på en mangfoldighed af akademiske og professionelle baggrunde og erfaringer.

I de seneste tre år har A.T. Kearney i samarbejde med Økonomisk Institut uddelt en pris til Bedste Bachelor på økonomiuddannelsen på Københavns Universitet. Procedure er, at vejlederne af bacheloropgaver nominerer særligt gode opgaver, hvorefter A.T. Kearney gennemgår materialet, samtidig med at øvrige akademiske resultater og den studerendes CV og engagement udover studiet tages i betragtning. Bedste Bachelor modtager en pris på kr. 10.000,-.

Økonomisk Institut et taknemmelig for dette samarbejde, der styrker båndet mellem universitet og omgivende samfund og som giver de studerende nye, interesserede læsere af deres projekter.

Årets prisvinder blev Ulrik Beck, som blev udvalgt på baggrund af en spændende og utraditionel opgave ”Kan penge købe lykke – og hvor længe?” (skrevet i samarbejde med Ina Willaing Tapager) samt en flot præstation på studiet generelt og et interessant CV.