23. september 2009

Økonomisk udvikling, vækst og innovation

Danske Universiteter har offentliggjort en ny rapport med anbefalinger til, hvordan forskning og uddannelse kan styrkes i udviklingslandene. Økonomisk Udvikling, Vækst og Innovation er en af syv såkaldte ressource-platforme, som Danske Universiteter foreslår, bliver oprettet.

Rapporten vil med opbakning fra udviklingsministeren blive sendt til danske ambassader til brug for relevante forsknings- og uddannelsesinstitutioner i udviklingslande.

Professor Finn Tarp er netværks-koordinator for platformen om Økonomisk Udvikling, Vækst og Innovation.

Økonomisk Institut og det Samfundsvidenskabelige Fakultet ser frem til at deltage i dette arbejde sammen med vores samarbejdspartnere. Yderligere information og selve rapporten kan findes på www.dkuni.dk