New Problems and Solutions in Basic University Teaching

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Dokumenter

  • PDF

    Forlagets udgivne version, 259 KB, PDF-dokument

  • Mogens Nørgaard Olesen
Der tages udgangspunkt i de matematikfagets status på økonomistudiet og de ændrede og langt svagere forudsætninger, som studenterne på første årsprøve har i matematik, og der sammenlignes eksamensresultater fra årene 2006, 2007 og 2008.
Trods markant svagere matematiske forudsætninger hos de studerende er det ved hjælp af en ny udvidet undervisning og nye indhold om dannelsesaspekter i matematikundervisningen lykkedes at engagere de studerende i langt højere grad end tidligere, hvilket også manifesterer sig i bedre eksamensresultater og et forøget fagligt niveau og indblik
Udgivelsesdato: Summer
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftForum on Public Policy
Sider (fra-til)1-22
Antal sider22
ISSN1556-763X
StatusUdgivet - 2008

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 9934379