Bildung - Then and Now in Danish High School and University Teaching and How to Integrate Bildung into Modern University Teaching

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Dokumenter

  • PDF

    Forlagets udgivne version, 300 KB, PDF-dokument

  • Mogens Nørgaard Olesen
I artiklen gennemgås dannelsesbegrebets indførelse af Humboldt og Kant og dets betydning for undervisningen i danske gymnasier og på danske universiteter gennem de sidste 200 år. Det fremdrages og vises, hvordan dannelsesbegrebet i tillempet form med stor fordel kan inddrages i moderne universitetsundervisning, og der henvises til en del erfaringer hermed gennem de sidste tre år på Økonomisk Institut.
Udgivelsesdato: September
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftForum on Public Policy
Vol/bind2010
Udgave nummer2
Sider (fra-til)1-23
Antal sider24
ISSN1556-763X
StatusUdgivet - 2010

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 21233516